duminică, aprilie 04, 2010

Delhi

...si am ajuns.

Delhi ne astepta cu caldura, chiar prea multa pentru cat ne-am fi dorit noi. Ne mai asteptau si vreo cateva sute de soferi de taxi gata sa faca orice pentru a ne intra in gratii.
Drumul de la aeroport la hotel a fost mai usor decat ne-am asteptat. Soseaua buna, comparabila cu cea din romania, nu foarte aglomerat, era ora 1 noaptea, hotelul ok. Nimic nu avea sa prevesteasca ceea ce urma a doua zi.

Si s-a facut dimineata... caldura cu care ne-a primit Delhi a devenit insuportabila si de abia facusem 2 pasi in afara hotelului. Atunci am descoperit cum arata intr-adevar locatia in care ne aflam.
Un bazar imens, ca toata india de altfel, cu miros de urina, munti de gunoaie, mii de oameni dormind pe strada. Oricum as incerca sa descriu feelingul pe care il ai cand ajungi prima oara in India nu voi reusi. Toata lumea te priveste, o mare parte din ei te si abordeaza sa iti vanda ceva, a alta parte isi fac poze cu tine. Suntem niste vedete intr-o mizerie colcainda.

Cum nu aveam cazarea asigurata decat in prima noaptea, am apelat da recepitionera careia i-am cerut sa ne recomande un hotel bun in care sa stam... si ea a facut-o.
Am ajuns intr-o hotel situat intr-un gang, cu munti de gunoaie in fata lui si cu camere care la prima vedere pareau acceptabile. Dar dupa 5 minute de stat in ele si o inspectie mai atenta mi-am dat seama ca la noapte voi fi mancat de probabil miile de lighioane care salasluiau pe acolo.
Am plecati dezorientati pe jos prin vreo 38 de grade cu rucsacii in spate spre un hotel mai bun.
L-am gasit ... Dupa vreo 2 ore de odihna am plecat, destul de temator recunosc sa descoperim cum arata capitala.
Si aici ajungem la capitoul transporturi in india. Se poate calatorii intr-un milion de feluri. Am sa enumer cateva dintre ele :
- Pe jos, aici sunt 2 subdiviziuni :
1. cu erwin ( varianta asta e cel mai putin intalnita)
2. cu erwin si inca vreo 2-3 agatatori
- Cu ricsa. Aici trebuie facute cateva precizari. Se ia o bicicleta se leaga cumva de o banca de lemn cu roti se adauga unul mic si negru de respira din greu cand pedaleaza(dupa cum zice Erwin) se lasa libera in cel mai haotic trafic din lume.
Am avut proasta inspiratie sa alegem acest mijloc de locomotie, pentru a vizita cea mai mare moschee din India. Cu fiecare secunda care trecea eram mai aproape de Dumnezeu si asta nu pentru ca ne-am fi apropiat de lacasul de cult, chiar daca musulman, ci pentru ca aveam senzatia ca urmeaza sa intre in noi fiecare masina, motocicleta,autobuz, camion, vaca, bou cu cocoasa, camila, elefant care circula pe strada.

Restul de mijloace de transpot, cele enumerate mai sus le voi descrie intr-o alta postare.

Dupa ce ne-am intors la hotel eram daramat psihic. Totul atarna de un fir de par ca sa indeplinesc profetia bunului meu prieten Flaviu si sa ma intorc la aeroport pentru a reveni in Romania, chiar din prima zi. O bere indiana si cu ceva mancare indiana (cea mai buna din lume din punctul meu de vedere) fac minuni. Mi-am revenit imediat si ideea cu aeroportul a dispartut.

A doua zi am inchriat o masina cu sofer pentru 8 ore care ne-a aratat si partea frumoasa a delhi-ului. Am inceput sa enjoy India, incetul cu incetul. In continuare sunt paranoic cu mancarea si cu apa. Din categoria paranoia dau exemplu ca ne spalam pe dinti numai cu apa plata.

Ieri am parasit Delhi si am plecat spre Agra pentru a vedea impresionatul Taj Mahal. Dupa o 12 ore in Agra am luat trenul spre Japuir. Si nu, nu am calatorit pe tren, cum probabil ca se asteapta unii :)

Ma opresc aici cu scrisul, am sa revin cu povestea Taj-ului si a Jaipurului, pe care ma duc acum sa o traiesc...

Cateva poze

Un comentariu:

Marius Marcovici spunea...

Lucica , stai sa vezi cum e in Guineea ... India e un parfum ...
cum am ajuns am dat o mica spaga pt. viza .. (asta pt ca cel ce trebuia sa-mi aduca viza dormea in masina in parcarea aeroportului ... care de altfel e singurul loc ce are curent electric in permanenta ...).. am luat una bucata granicer ...am marcat 20 de coco (suma enorma..salariul mediu e aici 45 de $ da atat aveam marunt )
Da granicerul telefoane ... se trezeste bou cu viza ...si gata la drum ... caldura mare mon cher ...curent electric ioc ... toata capitala 2 milioane de zambete albe stralucitoare in intuneric ...