duminică, aprilie 04, 2010

Agra

Desi postul se intituleaza Agra am sa mai scriu putin despre a doua zi din Delhi.
Dupa experienta nefericita de a merge cu ricsa am hotarat ca e momentul sa luam un mijloc de transport mai safe, o masina TATA.
Am vizitat fortul din Delhi, parcul in care a fost incinerat Gandhi, templul Bahai, un arc de triumf (desi era ridicat pt un razboi pierdut - razboiul afgan al 3-lea) si inca un templu hindus. A fost o zi tipic turistica cu erwin in rolul principlal de mic japinez care fotografia tot ce prindea.

Seara ne-am delectat cu o plimbare in Pahar Ganj. Adica in bazar. Sa facem un exercitiu de imaginatie. Cam tot Delhi, sau mai bine zis cam ce am vazut noi din el e ca un un stat de tigani, foarte saraci, nu din aia care au palate cu turnulete, unii au case de lut sau chirpici, altii din caramida, altii nu au nimic. Acum sa ne imaginam bazarul din Istambul cu mii de comercianti. Suprapunem cele doua imagini si iese ceva apropiat de Pahar Ganj.

Dimineata ne-am imbarcat spre Agra. In drum spre Agra am avut ocazia unica sper de a admira slum-ul din Delhi. Este un Pahar Ganj la cub...

Agra 200 km de Delhi, 2 ore cu trenul.. nu stiu unde in Romania se poate asta. Orasul identic cu Delhi la capitolul curatenie, dar in spatele muntilor de mizerie se afla Taj-ul.
In curte mii de indieni si doua blonde. La vederea acestor blonde au navalit pe ele ca un trib de indieni din cartile cu Winnetou. Cred ca au urmat 20 de minute de poze la foc automat cu ele.
Doi dintre ei mai curajosi au venit si la mine si m-au rugat sa faca poze cu mine !!???? In urma acestui eveniment am ajuns sa fiu tinta tuturor bancurilor lui Erwin. Putin mai tarziu o mamica isi forta cei doi copii ai ei sa faca poze cu mine. Atunci am realizat ca un fel de maimutica pentru ei. Un macac probabil. Sigur mamutele nu prezinta asa mare interes pentru ei, intrucat sunt cu miile pe strazi, asa ca m-au luat pe mine pe post de maimuta.

Gata ora de culcare aici ... astia de la Internet cafe ma dau afara.. revin

Update..


Taj Mahal-ul este intradevar impresionant vazut de afara. Pe dinauntru este gol si plin de gainati de pasari.
Erwin se gandea ca este foarte tare sa ai atati bani incat sa ridici un palat de fiecare data cand suferi din dragoste.
Am hotarat sa vedem tajul si de pe cealalta parte a lacului, adica din partea necomerciala. In drum spre el un eveniment interseant mi-a atras atentia. Avem de trecut un pod si la capul podului era un politist care oprea masini si le cerea taxa de trecere a podului. Era taxa lui de pod. 10 rupii. Nu "incasa" el direct taxa, ci avea un pusti care se urca cu tine in masina si soferul o achita direct lui.
Cautand un restaurant mai bun pentru a lua pranzul am nimerit la hotelul Oberoi. Un indian foarte politicos, imbracat ca in anii 20 si cu turban in cap, ne-a poftit inauntru si ne-a rugat sa asteptam pana verifica daca este vreo masa libera. A sunat la telefon si ne-a anuntat politicos ca nu au nici o masa libera. Probabil pentru ca eram in pantaloni scurti si cu niste tricouri absolut jegoase, dupa o zi de plimbat. L=am intrebat daca putem sa ne asteptam tuc-tuc-ul si sa bem o cafea la bar. Evident ca am primit acelasi raspuns, va rog asteptati sa vad daca este vreo masa libera. Dupa telefonul de rigoare am fost informati : "Sir, there is an availability". Ne-am pregatit sufleteste pentru plimbare lunga pana la bar, din moment ce a fost nevoie de un telefon, dar barul era fix dupa colt !!! :) Si supriza eram singurii clienti, probabil ca de asta ne-au si primit. Cand am vazut preturile am renuntat si i-am anuntat ca nu aveam disponibilitate in buzunar pentru bauturile lor.

Am sfarsit prin a manca la MC Donalds :P

Cam asta a fost ce imi mai aduc aminte din Agra. Au trecut 5 zile de atunci.

Am luat trenul spre .....



Un comentariu:

fcn61 spunea...

te-ai dat cu TATA???? hm ...stii vorba "de la palaria mea ... am ajuns sa port basma"!!!! :))))