joi, aprilie 08, 2010

Jaipur - Pink city

Era ora 23.30 cand am ajuns in Japur, cam cu o ora intarziere. Nu e tocmai rau pentru un tren care a facut vreo 700 km. Prin calduri de peste 40 de grade.
Trebuie sa va povestesc putin si de trenurile din india. Eu nu am vazut oameni care sa mearga pe trenuri, dar sigur se calatoreste si asa. Trenurile in india au vreo 8 clase.
Clasa 1, 2, 3 AC ( aer conditionat) toate acestea pe timp de zi sunt de stat in fund iar seara se fac cu paturi.Cls 1 si 2 sunt ca la noi, cLasa a 3-a e o custea cu vreo 8 paturi, ideea e ca nu sunt compatimente ci doar un vagon lung. Apoi vine Car Chair AC, e un vagon lung cu dispunerea scaunelor cam ca in avion ( cu asta am mers noi) si apoi vreo 4 clase de non AC. cu care calatoreste marea majotitate a poporului indian. Au si niste vagoane de dormit non ac cu niste banci de lemn. Cred ca daca la clasa asta sunt vreo 100 locuri pe banci in vagon sunt vreo 300 de oameni.

Jaipurul a fost locul unde am inceput sa ma obisnuiesc cu india. Palate, temple hindu, case roz, acelasi trafic infernal, multe maimute pe strazi, vaci, porci, camile, elefanti toate se imbina perfect aici.

Desi sunt foarte multe pe care as vrea sa le povestesc despre Jaipur am sa inchiei aici si voi continua povestea cu urmatorul oras, cel in care ma aflu acum Udaipur. Am in minte mai clara povestea aceasta, ca este cea prezenta si vreau sa o spun cu mai multe detalii, pentru ca merita.

Niciun comentariu: