duminică, ianuarie 12, 2014

Myanmar - Cateva chestii tehnice

O noua tara vizitata, o noua poveste. Am hotarat ca la inceputul fiecarei postari sa scriu detalii despre costurile de transport si alte lucruri ce sunt utile pentru cei care vor vizita locurile respective.

Viza de myanmar am luat-o din Bangkok intr-o zi. Programul ambasadei este intre 9-12 pentru depuneri si 15.30-16.30 pentru ridicari. La ora 9.02 intram in ambasada si ne asezam la o coada de 50 de persoane pentru a primi numar de ordine. 
Dupa 50 de minute, timp in care am completat si formularul de aplicatie, aveam numarul. Dupa alte 5 minute eram invitati sa platim cei 1260 baht ( aprox 40 usd), cu formularul, 2 poze si evident pasaportul (pe care era sa il uit la hotel). In total am stat o ora, timp in care coada se mai micsorase putin.

La 15.20 ne-am intors sa luam viza si in fata ambasadei erau deja vreo 200 de oameni asezati la coada. La 15.30 fix s-au deschis usile si la ora 16 eram in posesia valoroasei vize.
La aterizarea in Yangoon am vazut ca exista birou de Visa on Arrival si jumatate din avion si-au luat-o de acolo. Pe forumuri citisem ca e doar pentru cei cu vize business, dar se pare ca lucrurile s-au schimbat.
Bancomatele exista si functioneaza. Comisionul de retragere este de 5 usd, la fel ca in Tailanda. 
Pana acum trebuia sa ai la tine numai bancnote de dolari mai noi de 2006 care sa arate ca si cum ar fi fost printate ieri pentru a le putea schimba. Lucrurile au inceput sa se mai relaxeze si aici. Noi am avut dolari cumparati de la un turc de pe calea mosilor caruia nu prea ii pasa de conditiile de schimb valutar din myanmar si ne-a dat vreo 5 bancnote de 100 mazgalite si 2 din 2003. Adevarul e la la momentul cumpararii dolarilor nici eu nu stiam ca banii trebuie sa fie impecabili. In fine cert e ca am reusit sa "scapam" de ei dupa cateva refuzuri.

Roaming. Vodafone nu, Orange da. Cosmote parca da. Am citit intr-un ziar local ca pe 2 ianuarie 2014 singura companie de telefonie mobila locala a semnat contract de interconectare cu Orange. Ce fericire pe Adina, cred ca special pentru ea s-au grabit sa dea drumul cu o saptamana inaintea venirii noastre :) Eu cum am Vodafone telefonul meu sta cuminte in modul de avion.

Am aterizat. Aeroportul e nou si civilizat. Nu sar pe tine taximetristii si exista un birou de unde iti iei un taxi cu rata fixa. Ce mi s-a parut ciudat e ca cel de la ghiseul care mi-a scris chitanta a fost si cel care a condus masina. Din aeroport pana in oras costa 9000 kirali - 10 usd si dureaza cam 30 min seara, in timpul zilei e o alta poveste si veti vedea in postul urmator.

Niciun comentariu: