duminică, ianuarie 12, 2014

Prima zi din Myanmar

Yangoon - 9.01.2014

O data ajunsi in fata receptionerului acesta ne-a zis ca nu avem rezervare. Am scos telefonul si i-am aratat confirmarea de la booking si cand a vazut-o a zis: other grand hotel, in chinatown, not this one sister hotel. 
Era ora 22.30 cu mult dupa ora 21, moment in care Yangoonul se inchide. Taxiul nostru plecase de mult. Dupa un scurt moment de ingrijorare al meu si o pauza a receptionerului acesta imi zice: Don't worry, we take you to the hotel. We pay taxi.
Va dati seama ca noi am ajuns la alt hotel din eroarea taximetristului, fie el si hotel "sora" si receptionerul ne plateste taxiul din banii lui/hotelului. 2,2 dolari. O suma mare pentru o tara in care imensa majoritate castiga sub 1 usd pe zi.
A doua zi dis de dimineata am plecat la o scurta plimbare in jurul hotelului. Si am mai descoperit ceva.
Oamenii care nu sunt implicati in turism nu te privesc in ochi, poate le e rusine sau poate frica. 
Cei implicati sau cei care stau in zone turistice si sunt obisnuiti sa vada straini iti zambesc constant. Venind din Romania am uitat cum e sa vezi oameni zambind.

In Myanmar e destul de greu sa iti iei cazare pe booking, iar sa iti cumperi bilete pentru zboruri locale imposibil. Asa ca am apelat la serviciile unei agentii de turism pentru rezevarile de hotel si biletele de avion. William, tipul de la agentie ne-a spus ca trebuie sa plecam de la hotel pe la 8.15-8.30 ca e aglomerat traficul si ca trebuie sa fim la aeroport cu o ora jumatate inainte. 

Avionul era la 11 spre Heho.
Mi-am zis vazand traficul din centru de la ora 8: Un fraier, nu stie el cum arata aglomeratia si am decis sa ne mai plimbam putin. Ne suiam in taxi putin inainte de ora 9 si ce sa vezi avea dreptate. Super aglomeratie. Dupa jumatate de ora de abia facusem 2 km si mai aveam vreo 8 si parca devenea mai aglomerat. Putin dupa ora 10 ajungeam in fata aeoportului si intram in viteza cu bagajele in spate. Un politist ne intreaba unde mergem, ii aruncam din fuga ca la heho. Surpiza ! Se ia dupa noi si se pune in fata noastra si zice, No Heho, International here. Gresisem aeroportul. :) Din fericire cel local era la 3 minute distanta, zice el, adica real vreo 10 cu rucsacii in spate alergand. Din fericire in Myanmar nu sunt asa de stricti cu check in time si ne-au primit in avion. 
Bine nici cu orarul avioanelor nu sunt prea stricti. Zborurile pleaca cu marja de eroare de plus minus 30 minute. De aceea fiecare zbor trebuie confirmat telefonic cu o zi inainte la compania aeriana.

Niciun comentariu: